Αυτοεκτίμηση

Τι είναι η Αυτοεκτίμηση;

Με τον όρο αυτοεκτίμηση αναφερόμαστε στην εικόνα που έχουμε εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας, στο πώς αξιολογούμε τον εαυτό μας και την πορεία μας στη ζωή. Ένα υγιές επίπεδο αυτοεκτίμησης είναι ιδιαίτερα σημαντικό στη ζωή μας και παίζει καθοριστικό ρόλο στις σχέσεις με τους άλλους και στην επαγγελματική μας πορεία.

Τραυματικές εμπειρίες που μπορεί να βιώσαμε κατά την παιδική μας ηλικία, στις διαπροσωπικές μας σχέσεις ή στην επαγγελματική μας διαδρομή ασκούν επίδραση στην ψυχολογία μας και συχνά, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, επηρεάζουν την ικανότητα μας να σκεφτόμαστε θετικά για τον εαυτό μας. Οι αρνητικές σκέψεις δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο που καταλήγει στην αδράνεια και στην αποφυγή κάθε δραστηριότητας υπό τον φόβο της ενδεχόμενης αποτυχίας. Και τελικά στην απελπισία και τη δυστυχία.

Αν νιώθετε ότι δεν έχετε κανένα κίνητρο για να αναλάβετε οποιαδήποτε δραστηριότητα, ότι είστε ανίκανοι για οτιδήποτε και αποτυχημένοι στη ζωή σας, τότε πιθανότατα χαρακτηρίζεστε από χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Απλά βήματα για να αντιμετωπίσετε τη χαμηλή αυτοεκτίμηση

Όταν αισθανόμαστε σίγουροι για τον εαυτό μας και η αυτοεκτίμηση μας είναι υψηλή, νιώθουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας και να κατακτήσουμε ολόκληρο τον κόσμο. Το πρόβλημα ξεκινάει ότι δεν αισθανόμαστε τόσο ικανοί. Λοιπόν, τι μπορείτε να κάνετε για να κερδίσετε τη χαμένη σας αυτοεκτίμηση;

Βήμα-βήμα λοιπόν…

1. Εάν έχετε να διαχειριστείτε δεκάδες υποχρεώσεις και δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε μένοντας αδρανείς, ξεκινήστε από τη δυσκολότερη, αυτή που σας φοβίζει περισσότερο. Η ολοκλήρωση της πιο «απειλητικής» εργασίας θα σας κάνει να φαίνονται όλες οι υπόλοιπες εύκολα διαχειρίσιμες.

2. Βρείτε μία δραστηριότητα την οποία κάνετε με επιτυχία και επικεντρωθείτε σε αυτή. Η συμμετοχή σε δραστηριότητες μέσα από τις οποίες βιώνετε την επιτυχία ενισχύουν την αυτοπεποίθησή σας. Και σταδιακά μέσα από αυτή τη διαδικασία αποκτώντας πίστη στις δυνάμεις σας και στον εαυτό σας θα ασχοληθείτε και με αυτά που σήμερα φαντάζουν δύσκολα ή ακατόρθωτα.

3. Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας για να τον φροντίσετε και να του δείξετε την αγάπη σας. Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και σας χαλαρώνουν, κλείστε μία συνεδρία μασάζ, πάτε στο γυμναστήριο, απομονωθείτε για να βάλετε σε τάξη τις σκέψεις σας και τις προτεραιότητές σας, κάντε διαλογισμό. Ο χρόνος που θα διαθέσετε για τον ίδιο σας τον εαυτό ποτέ δεν είναι χαμένος χρόνος, αλλά χρόνος που είναι απαραίτητος για να ανασυγκροτηθείτε, να επαναπροσδιορίσετε τους στόχους σας και να κερδίσετε τη χαμένη σας αυτοεκτίμηση.

4. Ρίξτε μια δεύτερη ματιά στις σκέψεις σας. Αναρωτηθείτε: Είναι οι σκέψεις σας αρνητικές και σας βλάπτουν ή είναι θετικές και χρήσιμες; Στις δύσκολες εποχές που βιώνουμε σήμερα πολλά είναι τα αρνητικά μηνύματα που όλοι μας λαμβάνουμε και επηρεάζουν την αυτοεκτίμησή μας. Πολεμήστε τα αρνητικά μηνύματα και αντικαταστήστε τα με αντίστοιχα θετικά. Με τον καιρό αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα για τον εαυτό σας.

5. Συζητήστε με έναν θεραπευτή. Το αίσθημα χαμηλής αυτοεκτίμησης όταν εμφανίζεται ευκαιριακά και έχει σύντομη διάρκεια είναι κάτι φυσιολογικό και συμβαίνει σε όλους. Αν όμως οι αρνητικές σκέψεις είναι επίμονες και η χαμηλή αυτοεκτίμηση αποτελεί μία μόνιμη κατάσταση είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε έναν θεραπευτή. Μέσα από αυτή την επικοινωνία θα κατανοήσετε τις αρνητικές σκέψεις που έχετε για τον εαυτό σας, θα τις αντιμετωπίσετε και θα κερδίσετε τη χαμένη σας αυτοεκτίμηση.

Πώς βοηθά η Ψυχοθεραπεία στην αντιμετώπιση της χαμηλής αυτοεκτίμησης;

Αν δεν έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και τις ικανότητες σας, μ’ άλλα λόγια αν έχετε χαμηλή αυτοεκτίμηση, η Ψυχοθεραπεία είναι η καλύτερη επιλογή. Μέσα από τη Ψυχοθεραπεία με τη βοήθεια του θεραπευτή σας θα διερευνήσετε πώς προηγούμενες εμπειρίες από την παιδική σας ηλικία ή πιο πρόσφατα γεγονότα έχουν επηρεάσει τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε σήμερα τον εαυτό σας και τη ζωή σας. Επίσης, θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε και τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρετε να τα αλλάξετε.

Ο θεραπευτής σας θα σας βοηθήσει να κατακτήσετε τους στόχους σας μέσα σε ένα ασφαλές θεραπευτικό και υποστηρικτικό περιβάλλον και να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας. Θα καταφέρετε να αναγνωρίσετε τη σχέση ανάμεσα στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές σας, με βάση τη λογική ότι το πρόβλημα δεν είναι τα ίδια τα γεγονότα που βιώνετε, αλλά πώς τα ερμηνεύετε και πως επηρεάζουν τα συναισθήματά σας.

Αλλάζοντας τις αρνητικές ερμηνείες μπορούν να αλλάξουν και τα συναισθήματα και τελικά και η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Με αυτόν τον τρόπο κατακτιέται η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και η αυτοεκτίμηση.

Μέσα από τη συστηματική θεραπεία για την αντιμετώπιση της χαμηλής αυτοεκτίμησης θα έχετε και πρόσθετα οφέλη:

  • θα κατανοήστε τις αιτίες του θυμού σας και την ευερεθιστότητα
  • θα εξετάσετε τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές που διαμορφώνουν τη χαμηλή αυτοπεποίθηση
  • θα αποκτήσετε αυτογνωσία
  • θα βελτιώσετε την εικόνα σας
  • θα γίνετε πιο διεκδικητικοί, δυναμικοί και θετικοί

Μαζί με τον θεραπευτή σας θα επαναπροσδιορίσετε τις ελπίδες και τις προσδοκίες σας από τη ζωή, θα ερμηνεύσετε και θα διαχειριστείτε όλους τους εξωτερικούς παράγοντες και θα ξεκινήσετε μια νέα διαδρομή με δύναμη και αυτοπεποίθηση!

Παχυσαρκία, τα ψυχολογικά αίτια και οι τρόποι αντιμετώπισης

Παχυσαρκία, τα ψυχολογικά αίτια και οι τρόποι αντιμετώπισης

Το πρόβλημα της παχυσαρκίας έχει επισημανθεί ως ένας από…

Αγοραφοβίες και Κρίσεις Πανικού: Αιτίες, Συμπτώματα & Θεραπεία

Αγοραφοβίες και Κρίσεις Πανικού: Αιτίες, Συμπτώματα & Θεραπεία

Η αγοραφοβία αποτελεί ένα από τα πλέον διαδεδομένα είδη…

Η διαφορά μεταξύ λύπης και κατάθλιψης

Η διαφορά μεταξύ λύπης και κατάθλιψης

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ λύπης και κατάθλιψης και τι…